راهنمای خرید بلیط استادیوم‌های ورزشی و مسابقات فوتبال

افرادی که تمایل دارند برای تماشای بازی‌های مختلف فوتبال در استادیوم‌های ورزشی حضور داشته باشند، می‌توانند به صورت آنلاین از سامانه خرید بلیت ماداکتو، که بخشی از اتوماسیون جامع کنترل تردد اماکن ورزشی است اقدام به خرید نمایند.
راهنمای خرید بلیط مسابقات فوتبال استادیوم‌های ورزشی در سامانه خرید بلیت ماداکتو در ادامه مطلب به طور کامل ارائه می‌شود. راهنمای استفاده از سامانه هوشمند خرید بلیت ماداکتو به شرح زیر است:

گام اول: خرید بلیط در سامانه بلیط فروشی ماداکتو

پس از ورود به سامانه، در صفحه اصلی سامانه هوشمند خرید بلیت ماداکتو، ابتدا بر روی دکمه ورود به سایت کلیک کنید. ورود به سایت دکمه قرمز رنگی در قسمت بالای سمت چپ صفحه است که باید روی آن کلیک کنید.

گام دوم: در سامانه بلیط فروشی ماداکتو

برای اولین ورود به سامانه و خرید بلیت ماداکتو، لازم است که ثبت نام کنید. سپس بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که لازم است اطلاعات خود را در آن وارد کنید. در وارد نمودن اطلاعات هویتی خود دقت کنید زیرا این اطلاعات در مراحل بعدی برای شما قابل ویرایش نیست و در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست، در مراحل بعدی و زمان خرید بلیت با مشکل مواجه خواهید شد. محدودیتی در عضو شدن وجود ندارد و تمامی افرادی که مجوز حضور در استادیوم را دارند می‌توانند بلیت خریداری کنند. در این صفحه و در محل‌های مشخص شده، تلفن همراه، نام و نام‌خانوادگی و کد ملی خود را وارد کنید و برای ورود خود رمزی را تعیین نمایید. با کلیک کردن بر گزینه ثبت نام یک کد به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. کد ارسالی را در جای خالی وارد کنید و بر دکمه تایید کلیک کنید.در صورتیکه کد را اشتباه وارد کردید امکان ویرایش آن وجود دارد که با کلیک بر دکمه ویرایش انجام می‌شود. پس از آن پنجره‌ای باز می‌شود که حاوی پیام ثبت نام موفق شما در سامانه است. در این مرحله ثبت نام شما با موفقیت انجام و ثبت شده است.

گام سوم: خرید بلیط استادیوم در سامانه بلیط فروشی ماداکتو

در صفحه بعدی مشاهده خواهید کرد که امکان خرید بلیت استادیوم در سامانه ماداکتو برای کدام یک از بازی‌ها وجود دارد. گزینه خرید بلیت را انتخاب کنید. شما می‌توانید بلیت تمام بازی‌هایی را خریداری کنید که بلیت آنها قابل فروش است. روی لوگوی تیم مورد نظر خود کلیک کنید. در این مرحله برای انتخاب جایگاه و صندلی دو روش دستی و پیشرفته وجود دارد.

روش دستی انتخاب صندلی در سامانه خرید بلیط

در روش دستی پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن جایگاه، بلوک، ردیف و صندلی مورد نظر خود را وارد می‌کنید.

روش پیشرفته انتخاب صندلی در سامانه خرید بلیط

در روش پیشرفته، نقشه ورزشگاه در پنجره جدیدی باز می‌شود که شما می‌توانید جایگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کلیک کردن روی آن، صندلی‌ها برای شما به نمایش در می‌آیند که می‌توانید صندلی خود را مشخص و انتخاب کنید. پس از مشخص شدن جایگاه و صندلی، لازم است که مجددا مشخصات خود را وارد کنید تا صندلی به نام شما ثبت شود. در این مرحله باید کد ملی خود را وارد کنید تا سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، شما را تایید کند. از آنجایکه کنترل تزریق واکسن کوید در اتوماسیون بلیط فروشی ماداکتو انجام می‌شود، در صورت عدم انجام واکسیناسیون خرید بلیت امکان پذیر نیست. باید حداقل دو دوز واکسن دریافت کرده باشید، همچنین باید تمام مشخصات درست وارد شود. پس از تایید گرفتن می‌توانید وارد مرحله پرداخت شوید و پس از آن دوباره به سامانه خرید بلیت ماداکتو هدایت می‌شوید و صفحه پیگیری خرید را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید با یک بار ورود به سامانه برای چند بازی یا چند نفر بلیت خریداری کنید. اما هر بلیت باید با کد ملی و مشخصات فرد مورد نظر، ثبت و خریداری شود.

گام چهارم خرید بلیط در سامانه بلیط فروشی ماداکتو

در مرحله بعدی با زدن گزینه چاپ بلیت، کد QR مورد نظر برای ورود به ورزشگاه به همراه اطلاعات کامل بلیت را چاپ کنید یا در تلفن همراه خود ذخیره کنید. پس از انجام تمام مراحل خرید بلیت ماداکتو، برای ورود به ورزشگاه بارکد ثبت شده روی بلیت را نیاز دارید که بهتر است پرینت آن را داشته باشید و در غیر این صورت حتما آن را روی تلفن همراه خود ذخیره کرده باشید. البته به همراه داشتن کارت ملی نیز الزامی است. در هنگام مراجعه به استادیوم‌های ورزشی، روش استفاده از گیت ورزشگاهی بسیار ساده است که در ادامه به جزئیات آن اشاره می‌شود.

روش ارائه بلیط در هنگام ورود به ورزشگاه

 برای ورود به ورزشگاه اگر بلیت را بر روی کاغذ A4 پرینت گرفتید می‌توانید تنها با دو بار تا زدن کاغذ، آن را برای ارائه در گیت کنترل تردد تمام قد ورزشگاهی و ورود به ورزشگاه آماده کنید. در مرحله اول قسمت اضافی بالای کد QR را به صورت افقی تا بزنید و در مرحله دوم هم به شکل عمودی از وسط کاغذ دوباره تا بزنید، باید کد QR به راحتی قابل مشاهده باشد و به درستی بتوان آن را برای شناسایی در مقابل دستگاه گرفت. اگر بلیت بر روی کاغذ A5 پرینت گرفته شده باشد کاغذ را به شکل عمودی از وسط یک تا بزنید تا کد QR به بهترین شکل دیده شود. در هنگام ورود به ورزشگاه و در مقابل گیت، کد QR روی کاغذ را به شکلی قرار دهید که کد دقیقا زیر نور سبز رنگ گیت قرار گیرد. در بلیت‌های الکترونیکی دقت داشته باشید که موقع نمایش کد QR باید نور صفحه شما زیاد باشد. پس از آن فقط کافیست که کد را زیر نور سبز رنگ قرار دهید. بر روی گیت نمایشگری هست که به شما نشان می‌دهد در باز شده و شما می‌توانید عبور کنید.