معرفی شرکت دانش بنیان ماداکتو در برنامه بر بنیان دانش از شبکه خبر

پخش بخش دوم مستند در مسیر توسعه

انواع دستگاه کنترل تردد و دسترسی در ایران توسط شرکت دانش بنیان ماداکتو تولید می‌شود. هوشمندی مدیران، دانش علمی مهندسان و پشتکار کارکنان شرکت، صنعت تولید دستگاه‌ کنترل دسترسی کشور را به خودکفایی داخلی رساند. شرکت ماداکتو همچنین به توانمندی صادرات این محصولات نیز دست یافت و به عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان برتر در رسانه‌های داخلی و بین المللی معرفی شد. مستند ماداکتو در مسیر توسعه پیش‌تر در اواسط خرداد ۱۴۰۱ از شبکه جهانی پرس تی وی پخش شد. این مستند به معرفی شرکت ماداکتو و فراز و فرودهای مسیر پیشرفت پرداخت. در مستند ماداکتو در مسیر توسعه، مدیرعامل شرکت، مهندس حامد الماسی فرایند مسیر رشد مجموعه را از ابتدا تا کنون شرح داد. بخش دوم معرفی شرکت ماداکتو روز پنجشنبه ۲۶ خرداد، در برنامه بر بنیان دانش از شبکه خبر پخش شد. در این برنامه محصولات شرکت بیشتر معرفی شدند. در برنامه بر بنیان دانش بخشی از فعالیت‌های شرکت دانش بنیان ماداکتو از زبان موسسان و مدیران آن بیان شد.

نحوه شکل‌گیری شرکت و ایده‌های ساخت از زبان مدیر عامل شرکت

مهندس حامد الماسی مدیرعامل محترم شرکت در برنامه بر بنیان دانش، نحوه شکل‌گیری شرکت و ایده‌های تولید را بیان کرد که بخشی از آن را به شکل خلاصه در ادامه می‌آوریم:

با توجه به تحصیلات و زمینه تخصصی خود و در خلال کار با سازمان‌ها و مراکز بزرگ صنعتی در حوزه IT متوجه عدم وجود و تولید سیستم‌های یکپارچه و با کیفیت حراستی و دستگاه کنترل تردد در داخل کشور شدم. در سال ۱۳۸۵ نیاز سنجی صورت گرفت. ایده طراحی و تولید سیستم‌‌های یکپارچه بر اساس آن به وجود آمد. در مرحله بعد طراحی سخت ابزار و نرم افزارهای سامانه در برنامه کاری شرکت قرارگرفت. تا کنون این پروژه ادامه پیدا کرده و شاهد پیشرفت‌های زیاد و خودکفایی صنعت دستگاه کنترل تردد در کشور بوده‌ایم. از افتخارات شرکت دانش بنیان ماداکتو تولید محصولاتی با کیفیت است که قیمت این محصولات برای مشتریان یک چهارم محصولات اروپایی مشابه خواهد بود. در حالیکه از همان سطح کیفی و استاندارد برخوردار است. سامانه‌های هوشمند ورود و خروج هم از دیگر محصولات شرکت ماداکتو هستند که باعث جلوگیری از اتلاف وقت و تکریم ارباب رجوع، سهولت تردد و افزایش امنیت در مکان‌های پرتردد و افزایش سلامت و بهداشت می‌شوند. طرح‌های توسعه‌ تعریف شده در شرکت در این راستا قرار دارند که فضای تولید را افزایش داده و با خرید و تهیه ماشین آلات به روز و پیشرفته، میزان تولید و همچنین کیفیت محصولات را بالاتر ببریم و تلاش کنیم تا در بازارهای بین المللی سهم بیشتری داشته باشیم و نهایتا تبدیل به یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات دستگاه کنترل تردد در دنیا شویم.

معرفی محصولات شرکت توسط مدیر واحد تحقیق و توسعه

در این برنامه مهندس پویا جعفرزاده مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت ماداکتو به معرفی محصولات پرداخت و توضیحاتی در مورد روند و انگیزه ساخت محصولات ارائه داد. بخشی از گفته‌های ایشان در ادامه به شکل خلاصه آورده می‌شود:

از ابتدای شکل‌گیری شرکت، تحقیق و توسعه از اولویت‌های واحد فنی و مهندسی بود. دانش فنی محصولات به کمک نیروهای خبره و متخصص پیاده سازی شد و نمونه‌های اولیه هر محصول ساخته شدند و به مرحله فروش و تولید انبوه رسیدند. همراه با پیشرفت تکنولوژی، محصولات شرکت هم آپدیت می‌شوند و همگام با دانش روز دنیا پیشرفت می‌کنند. در حال حاضر بیش از ۷۰ نوع دستگاه کنترل تردد توسط شرکت ماداکتو تولید می‌شود که شامل گیت‌های نفررو و خودرویی است. محصولات دیگر شرکت اتوماسیون‌های اداری و اکسس کنترل‌ها هستند. لازم به ذکر است که محصولات شرکت دانش بنیان ماداکتو از صفر تا صد، نتیجه تلاش و طراحی و تولید مهندسان نخبه و تحصیل کرده ایرانی هستند. گیت‌های کنترل تردد خودرویی در ورودی شرکت‌ها، مجتمع‌های مسکونی و … استفاده می‌شوند و گیت‌های نفررو برای ورودی ادارات و مراکز تفریحی و فروشگاهی و … گیت‌های خودرویی متنوع، جهت کنترل تردد در پارکینگ‌ها و جهت امور حفاظتی و امنیتی در ورودی مکان‌های نظامی و امنیتی و خاص استفاده می‌شوند. گیت‌های نفررو با توجه به کاربرد خود دسته‌بندی می‌شوند. این دسته بندی شامل گیت‌های تمام قد و نیم قد و به شکل فلپ، سوئینگ یا اشکال دیگر هستند که برای متروها، ورزشگاه‌ها، بانک‌ها و … کارایی بالایی دارند.