انواع گیت نفر رو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گیت نفر رو رفت و آمد افراد در مکان‌های عمومی و حتی خصوصی را کنترل می‌کند. گیت نفر رو باعث رعایت نظم در تردد می‌شود. در صورت نیاز به نظارت، بررسی و کنترل بر رفت و آمد نیز گیت، به عنوان ابزار مخصوص این کار، عمل می‌کند. در غیر این صورت ممکن است در شرایط ویژه مثل شیوع بیماری‌های واگیردار یا شلوغی، ازدحام جمعیت یا حوادث تروریستی، مشکلات امنیتی و شورش‌ یا هر حادثه غیر مترقبه و ناگهانی؛ نیروهای حفاظتی و نظارتی هیچ گونه کنترلی بر امور نداشته باشند. گیت‌ کنترل تردد (گیت ورود و خروج) برای این منظور طراحی شده است تا حریم شخصی و ایمنی بیشتر ایجاد شود. در خرید گیت نفر رو با صرف هزینه‌ای مناسب، سرمایه گذاری کوچکی انجام می‌شود که در بلند مدت مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت. برای کنترل ورود و خروج افراد به مکان‌های خاص از گیت نفر رو استفاده می‌شود. بسته به میزان امنیت محل مورد نظر، عبور از هر گیت‌ نفر رو، با ابزار احراز هویتی خاص یا صرفا نزدیک شدن فرد به گیت انجام می‌شود. در مجموع استفاده از گیت‌های نفر رو علاوه بر امنیت، نظم بیشتری را برای ورود و خروج افراد از اماکن تامین می‌کند. این گیت‌ها علاوه بر بالا بردن ضریب اطمینان؛ امکانات امنیتی، حفاظتی و مدیریتی بیشتری را نیز فراهم می‌آورند.

گیت کنترل تردد چیست؟

به دستگاه‌هایی که ورود و خروج افراد از آنها نیاز به مجوز دارد را گیت کنترل تردد، گیت نفر رو، گیت کنترل تردد نفر، گیت کنترل تردد پرسنل یا گیت ورود و خروج هوشمند می‌گویند. امروزه همه مکان‌هایی که باید ورود و خروج از آنها به هر دلیلی کنترل شود، نیازمند حداقل یک گیت تردد هستند. نگهبانی یا یک نیروی کار به تنهایی قادر به ثبت دقیق و کنترل تردد نیست. با کمک یک گیت ورود و خروج که به تجهیزات لازم متصل باشد، می‌توان به راحتی نظارت بر ترددها را انجام داد. گیت‌های مختلفی وجود دارند که اجازه ورود وسایل نقلیه، اجسام با ابعاد خاص و افراد مجاز را صادر می‌کنند. معمولا گیت‌ها به این شکل هستند که مسیر ورود به مکانی را مسدود کرده‌اند و با فرمان خاصی این سد معبر کنار می‌رود تا ورود به مکان ممکن شود.

گیت نفر رو چیست؟

تعداد زیادی از گیت‌های کنترل تردد برای ورود و خروج افراد طراحی و تولید می‌شوند که به آنها گیت نفر رو گفته می‌شود. طراحی و ساختار فیزیکی این گیت‌ها به صورتی است که با هر بار باز شدن یا صدور مجوز ورود یا خروج، مانعی که بر سر راه فرد است کنار می‌رود یا قفل آن باز می‌شود تا فرد از آن عبور کند. پس از آن، گیت ورود و خروج بسته می‌شود تا بار دیگر، مجوز ورودی که برای آن به هر شکلی تعریف شده صادر شود و مجددا قفل غیرفعال شده و فرد مورد نظر عبور کند. سیستم ساختاری و تنظیم گیت‌های کنترل تردد از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است که بر اساس نیاز و حجم تردد، نرم افزار خاصی برای آن در نظر گرفته شده و قابل مدیریت هستند. بردهای الکترونیکی، حسگرهای مختلف با حساسیت‌های متفاوت، نمایشگرها و ملحقات دیگری در کنار این گیت‌های ورود و خروج امکان ارتباط با اتوماسیون‌های مختلف را برای انجام امور حفاظتی و مدیریتی ممکن می‌سازند.

کاربرد گیت نفر رو چیست؟

تقریبا هر مکانی که افراد زیادی وارد آن می‌شوند نیازمند گیت نفر رو است. در برخی موارد هم فقط ورود افراد، مجاز بوده و هرگونه ورود اجسام با ابعاد خاص و وسایل نقلیه به مکان‌هایی ممنوع است که با کمک گیت نفر رو آن را کنترل می‌کنند. ورودی پارک‌های عمومی و فضای سبزهایی که وسایل نقلیه و حتی دوچرخه مجوز ورود به آنها را ندارند، از ساده‌ترین شکل ساختاری ورودی گیت‌های نفر رو استفاده می‌کنند. ادارات، فروشگاه‌ها، سازمان‌های نظامی، ایستگاه‌های مترو، قطار، اتوبوس، فرودگاه‌، سینما، ورزشگاه و تقریبا همه مکان‌های پرتردد برای کنترل ورود و خروج افراد نیازمند استفاده از این گیت‌ها هستند که هر محلی با توجه به شرایط خود می‌تواند از انواع مختلف گیت‌ ورود و خروج استفاده کند. بودجه و میزان امنیتی که برای هر مکانی مد نظر باشد، باعث انتخاب گیت‌های نفر رو  مناسب برای آن مکان می‌شود.

انواع مدل‌های گیت نفر رو

گیت‌های کنترل تردد هوشمند از نظر ساختاری از تنوع بالایی برخوردارند که با توجه به نیازهای خاصی طراحی و ساخته می‌شوند. عمده‌ترین شکل‌های  گیت‌ نفر رو عبارتند از:

  • گیت کنترل تردد سه اهرمی (Tripod Turnstile)
  • گیت کنترل تردد سوئینگ (Swing Barrier)
  • گیت کنترل تردد ‌‌پروانه‌ای یا فلپ (‌Flap Barrier)
  • گیت تمام قد چرخان (Full Height Turnstile)
  • گیت تشخیص فلز

انواع گیت‌ ورود و خروج از نظر کاربرد بهداشتی و امنیتی هم دارای تنوع زیادی هستند که عبارتند از:

  • گیت ضدعفونی کفش (Disinfection Shoes Gate)
  • تونل ضدعفونی (Disinfection Gate)
  • گیت ضدعفونی (Soap Gate)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد ویلچر سوئینگ یا حمل چمدان و مسافر (Swing Gate)
  • گیت سوئینگ ویلچری تمام قد یا گیت دوچرخه
  • ورودی (گیت) تردد نیم قد چرخان تک راهرو و دو راهرو
  • گیت کنترل تردد نظامی (تمام قد)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد ورزشگاهی (تمام قد)
  • گیت کنترل تردد مترویی (Speed Gate)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد گمرکی
  • گیت کنترل تردد فرودگاهی (تمام قد)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد بهداشتی و ضدعفونی دست
  • گیت کنترل تردد تک اهرمی بدون موتور (فروشگاهی)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد سه اهرمی دو پایه (Tripod Turnstile Gate)
  • گیت کنترل تردد سه اهرمی تک پایه (Tripod Turnstile Gate)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد کشویی مترویی (Sliding Gate)
  • گیت کنترل تردد سویینگ یا لولایی تک و جفتی (Swing Gate)
  • ورودی (گیت) کنترل تردد امنیتی تمام قد تک راهرو و دو راهرو (Full-Height Turnstile Gate)

مزیت‌های گیت‌های کنترل تردد

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده هر گونه گیت کنترل ورود و خروج ایجاد امنیت است. به این ترتیب تردد افراد مجاز به هر مکانی کنترل می‌گردد و از ورود یا هر گونه خروج غیرمجاز از مکانی که مجهز به گیت کنترل باشد، جلوگیری شود. استفاده از گیت کنترل تردد در بلندمدت، هزینه کمتری نسبت به از استفاده از تجهیزات دیگر و نیروی انسانی خواهد داشت. حفاظت از محدوده‌ای که ورود به آن با گیت ورود و خروج کنترل می‌شود، تا حد زیادی حاصل می‌شود. در صورتی که راهبند مناسب و مستحکمی با توجه به شرایط برای یک مکان استفاده شود، حفاظت و حراست از آن به خوبی انجام می‌شود. اگر گیت‌های کنترل تردد متصل به سیستم‌های حضور و غیاب هم باشند، ردیابی و پیگیری حضور افراد به کمک آنها بسیار سریع‌تر و راحت‌تر می‌شود.

اهمیت استفاده از گیت‌های کنترل تردد

گیت‌های نفر رو برای مقاصد مختلفی طراحی و نصب و استفاده می‌شوند. در مکان‌های بهداشتی و تولید مواد غذایی اگر فرد آلوده‌ای وارد محیط شود، علاوه بر به خطر انداختن سلامت بقیه اعضا و تحمیل هزینه‌های دوره بیماری و نقاهت، ممکن است محصولات و تولیدات مجموعه به کلی از اعتبار ساقط شوند. اگر متصدیان متوجه این اتفاق و آلودگی تولید شوند هزینه و فشار مالی زیادی بر صاحبان کسب و کار خواهد آمد. در صورت عدم اطلاع، جامعه مصرف کننده محصولات و تولیدات در خطر قرار می‌گیرند.  از سوی دیگر استانداردها و اعتبارات کسب و کار هم از بین می‌رود که این خود عواقب زیادی خواهد داشت. در مکان‌های امنیتی که نیاز به حفاظت زیادی دارند، ورود افراد غیرمجاز به منظور خرابکاری و ایجاد اختلال می‌تواند خسارات غیرقابل جبرانی به بارآورد. اتفاقات و خطرات زیادی وجود دارد که به کمک دستگاه‌های کنترل تردد قابل پیشگیری و کنترل هستند. بدون کمک گرفتن از این دستگاه‌ها ممکن است سرمایه و کسب و کار و امنیت یک جامعه بکلی از بین برود و عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. در حال حاضر شرکت ماداکتو دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع فلزی است و همچنین با دانش و تجربه مهندسین طراح ایرانی در واحدهای مکانیک، هیدرولیک و ساخت و تولید از سازندگان پیشرو در این صنعت است. به علاوه رعایت استانداردهای جهانی و معتبر باعث بالا رفتن کیفیت محصولات و تا‌ئید گرفتن از مراجع می‌شود. تنوع محصولات و کیفیت و قابلیت هماهنگی با نرم افزارها و سخت‌ افزارهای مختلف مورد استفاده در این صنعت به مدیران و صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا با اطمینان و امنیت خاطر بیشتر به امور حفاظتی و مدیریتی رسیدگی کنند.

قیمت گیت کنترل تردد نفر رو

گیت‌های کنترل تردد نفر رو دارای تنوع و ویژگی‌های زیادی هستند. با توجه به نیاز و مکانی که از گیت استفاده می‌شود، قابلیت سفارشی‌سازی و ترکیب با تجهیزات دیگر وجود دارد مثل دستگاه‌های حضور و غیاب و اتوماسیون‌های مختلف. برای انتخاب گیت و تجهیزات متناسب با نیاز هر مکان باید شرایط به شکل حرفه‌ای سنجیده شود که با کمترین هزینه بهترین راهکار را برگزید. بهترین کار برای برآورد قیمت و انتخاب گیت مناسب تماس با مشاورین شرکت ماداکتو و ارتباط با آنهاست.

مراحل نصب گیت کنترل تردد نفر رو

پس از مشاوره و برگزاری جلسه برای انتخاب راهکار و گیت ورود و خروج مناسب و ارائه اطلاعات و پاسخگویی به سوالات مشتریان محترم، فرآیند خرید ادامه پیدا می‌کند. کارشناسان شرکت ماداکتو از محل مورد نظر بازدید کرده و ویژگی‌های ساختاری و نیازمندی‌های مشتریان را ارزیابی و نتیجه نهایی را به مشتریان محترم اعلام می‌کنند. فرآیند فروش و دریافت هزینه‌ها ادامه پیدا می‌یابد. پس از ارسال بار، نصب و راه اندازی گیت‌های تردد توسط متخصصین انجام خواهد شد و آزمایش‌های لازم اجرا می‌شوند. در صورت نیاز مسئولان و متصدیان تحت آموزش قرار می‌گیرند. پس از اتمام و تحویل گیت همچنان مشاوران شرکت ماداکتو در تماس با مشتریان محترم خواهند بود.

نگهداری گیت کنترل تردد چگونه است؟

گیت ورود و خروج مثل همه ابزار مکانیکی و الکترونیکی دیگر با نوع عملکرد و ساختی که دارد نیازمند نگهداری و تعمیر است. پس از اتمام فرآیند فروش، در صورت نیاز آموزش‌های لازم به متصدیان و مسئولان ارائه خواهد شد. سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات مورد نیاز در برنامه‌های زمان بندی مشخص هستند.  هرگاه که مشتریان محترم نیازمند سرویس و خدمات باشند این کار در اسرع وقت برای آنها انجام می‌شود.

جمع بندی

کنترل ورود و خروج به هر مکانی، یکی از نیازهای مهم امروز است. گیت‌های کنترل تردد به خوبی و با قابلیت‌های کامل تخصصی پاسخگوی نیاز متناسب با هر سازمانی هستند. در صورتی که ایمنی و حفاظت از یک مکان تضمین شود آسودگی خیال به وجود می‌آید. در این حالت مدیران و کارکنان هر سازمانی می‌توانند و وقت و تمرکز خود را بر روی امور دیگری که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند می‌گذارند. مشاورین و متخصصین شرکت ماداکتو بهترین راهکارها را برای تضمین امنیت و کنترل تردد مورد نیاز مشتریان محترم ارائه خواهند داد. ساختمان‌های امنیت و برج‌ها، موزه‌ها، سفارتخانه‌ها، مراکز تفریحی و سینماها، متروها، زندان‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی‌ و اعتباری، نگار‌خانه‌ها، مراکز دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها‌، مراکز خرید، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، مراکز نظامی، بیمارستان‌ها، ادارات خاص و مناطق مرزی، صنایع، کارخانه‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، فرودگاه‌ها و… بخوبی می‌توانند از مزایای گیت نفر رو بهره‌مند شوند.